Марките, всъщност, имат истинска парична стойност. Може и да не искаме да го признаем, но голяма част от решенията, които взимат потребителите, са базирани просто върху изграденото име и ефекта на една марка.
Съгласно последните изчисления на консултантската компания Brand Finance най-големите марки в света генерират десетки милиарди долари продажби само от имената си. Това са имена като Walmart, Microsoft и IBM.
От Brand Finance използват малко странен метод при изготвянето годишната си класация на петстотинте най-скъпи марки в света за 2010 г. Компанията се опитва да определи "нетната стойност в момента на очакваните парични потоци в бъдеще" на една марка. С други думи, те се опитват да оценят "какво съдържа името на една корпоративна марка?"
Проучването на компанията показва, че стойността на 500-те най-скъпи марки в света е нараснала с 26% до 2.873 трлн. долара в сравнение с година по-рано. Някои сектори обаче се справят по-добре от други. Компанията отчита, че стойността на банковите марки е постигнала значителен напредък, нараствайки със 127 млрд. долара, което е най-голямото увеличение измежду всички сектори. В същото време при сектора на продажбите на дребно има спад, като стойността на марките там е намаляла с 42 млрд. долара за последната година.
Ето и кои са 10-те най-скъпи марки в света, според Brand Finance:
10. Toyota
Toyota, която по времето на проучването е имала пазарна капитализация в размер на близо 140 млрд. долара (оттогава пазарната стойност на компанията е намаляла до около 116 млрд. долара), се нарежда на 10-то място и е единствената японска компания, която попада в челната десетка. Стойността на марката на автопроизводителя е 27.319 млрд. долара, според Brand Finance.
9. HP
Марката на компанията е оценена на 27.383 млрд. долара, а пазарната й капитализация надхвърля 116 млрд. долара, което отрежда на Hewlett-Packard девето място в класацията.
8. HSBC
Според Brand Finance стойността на марката на HSBC, която се нарежда на осмо място е 28.472 млрд. долара.
7.Vodafone
От Brand Finance твърдят, че стойността на марката Vodafone, която заема седмото място е 28.995 млрд. долара.
6.General Electric
Със стойност на марката оценена на 31.909 млрд. долара и пазарна капитализация от над 170.5 млрд. долара, GE се намира на шесто място в класацията.
5.Microsoft
Microsoft, която има пазарна капитализация в размер на 261 млрд. долара, се нарежда на пето място. Стойността на марката, според Brand Finance, е 33.604 млрд. долара.
4.IBM
Според Brand Finance, стойността на марката IBM, която заема четвъртото място, е 33.706 млрд. долара. Пазарната капитализация на компанията в момента е малко под 166 млрд. долара.
3.Coca-Cola
При стойност на марката в размер на 34.844 млрд. долара и пазарна капитализация от над 132.5 млрд. долара, Coca-Cola заема третото място.
2.Google
Google, която има пазарна капитализация в размер на близо 185 млрд. долара, е втората най-скъпа марка в света. Стойността на марката Google e 36.191 млрд. долара, според Brand Finance.
1.Walmart
Най-голямата верига магазини за търговия на дребно в света има и най-скъпата марка, според Brand Finance. Марката Walmart се оценява на 41.365 млрд. долара при пазарна капитализация в размер на над 210 млрд. долара.
http://www.profit.bg/news.php?cid=1&id=61055
0 коментара:
Публикуване на коментар