Как да напреднете в кариерата без да продавате душата си


Онези, които са в началото на кариерата си или са започнали работа точно преди началото на рецесията, вероятно имат доста лоша представа за професионалното израстване. Тези хора трябва да се справят с притесненията от уволнение, замразяване на заплатите и намаленото търсене на нови хора във фирмите – а онези, които все пак имат работа, се нагърбват с все по-големите обеми работа и постоянно намаляващите екипи. Съветите за правене на кариера вероятно изглеждат неуместни предвид това, че мнозина ходят на работа със страх или са благодарни, че все пак имат работа.

Ето няколко прости правила, които дават добри идеи за това как да се издигнете в йерархията на организацията без да се налага да го правите на чужд гръб с помощта на лъжа или измама.

Нищо не може да замени здравата работа – бъдете предпазливи ако на работното ви място колегите ви пушат често или има много места за отдих и развлечения – нищо не може да оправдае липсата на активност. И не бъркайте усилията с продуктивността – в крайна сметка никой не го интересува кога пристигате или кога си тръгвате от офиса – всичко е въпрос на производителност и ефективност.

Всички имат силни страни – както майките често казват на децата си „Ти си талантливо дете“. Каквито и да са силните ви качества – открийте ги и ги развивайте – това е сигурен път за постигане на успех и начин да намерите мястото си в професионалното развитие.

Всичко е въпрос на екипна работа, но разберете с кого можете да работите и с кого не. Всяка фирма си има фирмена политика. Независимо дали ви харесва или не трябва да се съобразите с нея – научете кой се отчита пред шефа, кои са хората с идеи, кой се ползва с доверие и кой просто „запълва бройка“. Каквато и да е ситуацията във вашата организация, това е реалността и ще трябва да свикнете да се движите в нея, независимо дали ви харесва или не.

Животът не винаги ни поднася шоколад – перфектната работа не съществува. Често на работното място нещо се случва, отчайваме се и спираме да даваме 110% от себе си. Изграждането на кариера е като поддържането на връзка, така че непрекъснато бъдете сигурни, че влагате толкова усилия в работата си, колкото чувства и емоции влагате, когато се чувствате зле, че нещо не върви както трябва.

Скромността е хубаво качество – нищо не вбесява шефовете и колегите така, както човек, който иска да получи нещо, което не е заслужил. Трябва да сте наясно, че повишението идва за неща, които сте направили вече, а поощренията и бонусите за работа, която сте в състояние и ще свършите.

Индивидуалността трябва да се уважава – докато сте част от един екип. Във всеки отбор има лидер, не се притеснявайте да сте тази фигура, но бъдете внимателни да не унижавате и пренебрегвате другите членове в него.

Внимавайте с въпросите – винаги задавайте умни въпроси или предлагайте гледна точка, за която друг не се е сетил. Същевременно се старайте да сте подготвени добре при дискусия, за да не се налага да ви се обяснява нещо, което се предполага, че трябва да знаете вече.

Понякога трябва да крещите, за да ви чуят – не се притеснявайте да се отдадете на емоциите когато нещо лежи на сърцето ви и сте твърдо обеден в правотата си.

Извадете си заключения от миналото, представа за настоящето и визия за бъдещето – не е достатъчно само да се справите добре днес. Шефовете имат нужда от хора, които да са наясно къде са били, къде са сега и как ще се развиват в бъдеще клиентът, работата, средата и т.н.

Бъдете лъч светлина за колегите си и за шефа си. Усмивка, добро настроение, приятна изненада, добра дума – това е най-лесният и ефективен от всички съвети до тук. Бъдете човекът, с когото се работи леко и хората искат да прекарват поне 200 дни в годината. И едно уточнение – това не е същото като да се подмазвате.
Източник: http://style.investor.bg/article.php?cat=2&id=719

0 коментара:

Публикуване на коментар

 

Labels

Labels

Labels

Интересни статии из мрежата Copyright © 2010 Templatemo | Converted into Blogger Template by BloggerTheme